Shokwave 2018-09-23T19:48:06+00:00

Shockwave

Effektiv behandling mod kroniske tilstande og gør muskler eller leddet mobilt igen.

Hvad er Shockwavebehandling?

Shockwavebehandling er en moderne og yderst effektive behandlingsmetode, hvorved højfrekvente lydbølger påføres et skadet område på kroppen. Med denne innovative metode kan syge forandringer af muskler, sener, ligamenter, bindevæv systematisk behandles, og allerede efter 1-3 behandlinger vil de fleste kunne mærke væsentlige forbedringer af tilstanden. Behandlingsmetoderne fjerner smertesymptomerne, genopbygger mobilitet og giver patienten en forbedret livskvalitet.

Hvordan virker shockwavebehandling?

Shockwave fremskynder patientens helingsprocess ved at aktivere kroppens egne restitueringsmekanismer. Det stimulerer metabolismen og forøger blodcirkulationen – skadet væv bliver gradvist regenereret og heler.

Dette er relevant ved bl.a. sårbehandling og behandling af arvæv samt behandling af skader indenfor det muskuloskeletale område (muskel-, sener-, ligamentskader og skader i selve bevægeapparatets led.

Hvor effektiv er shockwavebehandling?

Efter kun et par behandlingssessioner vil 80% af alle patienter opleve smertefrihed eller væsentlig smertereduktion.

Bestil tid her

Behandlingens længde og hyppighed?

En behandling tager typisk mellem 5-15 minutter afhængigt af skaden. For det meste er der brug for 2-3 ugentlige behandlinger. ofte kræves 6-8 behandlinger.

Hvilke typer skader kan behandles?

• Alle subakutte og kroniske seneoverbelastningsskader; tendinopatier, tendinoser og seneskader
  • Skuldersmerter, slimsækirritationer og calcifikationer i skulderen
  • Tennis- eller golfalbue
  • Springerknæ (patellar tendinopati)